czwartek, 17 stycznia 2013

Kokosowy krem mascarpone na musie z mrożonych truskawek

Idealny deser na ochłodę w upalne letnie dni lub do podgrzania atmosfery w zimowy wieczór walentynkowy ;) 

Deser podajemy od razu po przygotowaniu. Zamrożone truskawki po zmiksowaniu mają fajną konsystencję, która niestety jest krótkotrwała (i nawet lodówka tu nie pomoże).

Składniki (2 porcje): 

- pół szklanki wiórków kokosowych (użyłam nasączonych wódką, które zostały z "produkcji" likieru)
- 125 g serka mascarpone
- likier kokosowy, malibu lub inny likier
- cukier puder do smaku (u mnie 1,5 łyżeczki do kremu i 1 łyżeczka do truskawek)
- szklanka mrożonych truskawek

Przygotowanie:

1. Do serka dodajemy wiórki i mieszając dolewamy powoli likier do uzyskania pożądanej konsystencji. Deser będzie jeszcze lepszy, jeśli wiórki nasączymy wcześniej dowolnym alkoholem. Dodajemy cukier puder do smaku.

2. Zamrożone truskawki miksujemy blenderem. Dodajemy do smaku cukier puder.

3. Do kieliszka nakładamy zmiksowane truskawki, a na nie warstwę kremu kokosowego. Podajemy od razu.

4. Serduszko namalowałam końcówką łyżki - nałożyłam odrobinę lekko rozpuszczonej masy truskawkowej na masę kokosową i ukształtowałam serducho.

Wskazówki: 

- jeśli nie chcecie podawać bardzo zimnego deseru można przygotować wcześniej i wystudzić dżem z truskawek, podsmażając je powoli na patelni;

- aby uzyskać ładne warstwy pamiętaj o jednej zasadzie: najpierw nakładamy masę gęstszą, później rzadszą - ma to znaczenie zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na wersję z dżemikiem;

- możesz zastąpić mus truskawkowy gotowym dżemem truskawkowym.


8 komentarzy:

  1. Oj ślinka mi cieknie na sam widok :))Cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczny śliczny! zwłaszcza to serducho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda uroczo :) idealny na walentynki

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak romantycznie!Prosty ,a robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się to minimalistyczne serduszko,bardzo elegancko

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacyjny nie tylko latem, i na walentynki, idealny na kazdą porę, żeby sobie poprawić humor :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie i elegancko :)
    W sam raz na deser w romantyczny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!