poniedziałek, 20 stycznia 2014

Krówkowe latte

Przygotowanie pysznego, słodkiego krówkowego latte zajmuje dosłownie chwilę!

Krówki to cukierki, których staram się nie kupować, ponieważ jeśli już to zrobię, jestem w stanie pochłonąć całe opakowanie na raz ;) Taki krówkoholizm ;) No, ale wpadło w moje ręce opakowanie i tak sobie pomyślałam, żeby tę krówkę do kawy wrzucić... i wyszło pyszne, słodkie krówkowe latte, którego przygotowanie zajmuje dosłownie chwilę!

Cukierki, które miałam były cynamonowe, co dodało jeszcze kawie aromatu, ale równie dobrze można użyć zwykłych. A jeśli masz ochotę na takie krówkowe i jednocześnie cynamonowe latte, wystarczy dodać szczyptę przyprawy.  

W wersji bardziej dietetycznej pomijamy bitą śmietanę i cukier. Krówki można wtedy rozpuścić w ciepłym mleku, a następnie użyć spieniacza, aby otrzymać słodką piankę...

Składniki (na 1 dużą kawę): 

- 100 ml mocnej kawy
- 150 ml mleka
- 1 łyżeczka trzcinowego cukru
- 2 krówki (użyłam cynamonowych)
- bita śmietana (do dekoracji)
- czekolada w młynku lub starta (do dekoracji)

Przygotowanie: 

1. Krówki wrzucamy do gorącej kawy, dodajemy cukier i mieszamy dopóki całe się nie rozpuszczą.

2. Mleko lekko podgrzewamy, dodajemy do kawy, mieszamy.

3. Dekorujemy bitą śmietaną, posypujemy czekoladą.

Jeśli nie masz pod ręką czekolady, możesz udekorować latte pokrojoną krówką :) 

5 komentarzy:

  1. To idealna kawa dla takiego kajmako-maniaka jak ja ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ojejku, coś pięknego <3
    jutro KONIECZNIE muszę sobie taką sprawić

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem wielkim smakoszem kawki, super przepis :-)
    zapraszam również do mnie :-)

    www.kuchniaipodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł:) I faktycznie nie wymaga czasu:)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!