wtorek, 8 kwietnia 2014

Niemiecka sałatka ziemniaczana

Niemiecka sałatka ziemniaczana: ziemniaki, jajko, cebula i ogórek

Ziemniaczana sałatka to idealny "zapychacz". Idealnie sprawdzi się jako dodatek do potraw z grilla. Będzie też świetnym pomysłem, jeśli nie masz czasu na przygotowanie obiadu - ja np. podałam ją z odsmażonymi udkami kurczaka - jako sałatkę i ziemniaki w jednym ;) 

Poza licznymi zaletami ma też jedną, ogromną wadę - można ją jeść, jeść i jeść... i jeść. Ale ponieważ ziemniaki same w sobie (wbrew powszechnej opinii) nie są jakoś mega tuczące, cebula jest zdrowa, a jajek podobno już nie trzeba panicznie się bać, to w gruncie rzeczy, czemu nie jeść? ;)

Składniki (4 porcje):

- 0,5 kg ziemniaków*
- 1 średniej wielkości cebula
- 4 jajka ugotowane na twardo
- 2 - 3 ogórki kiszone lub konserwowe (użyłam kilku korniszonów)
- 2 - 3 łyżki majonezu
- sól, pieprz do smaku

* najlepiej użyć gatunku ziemniaków, które po ugotowaniu będą zwarte i nie będą się rozpadały. Ja kupiłam woreczek "specjalnych" ziemniaków do sałatek. 

Przygotowanie:

1. Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do miękkości (ugotowałam obrane, ale można w mundurkach). Wystudź, pokrój w grube plastry.

2. Cebulę i jajka pokrój w kostkę. Korniszony pokroiłam w plasterki, większe ogórki pokrój w kostkę.

3. Wymieszaj ziemniaki z cebulą, jajkami i majonezem, dopraw do smaku solą i pieprzem.



Do przygotowania sałatki warto wybrać odpowiedni gatunek ziemniaków - takich, które nie rozpadną się w czasie gotowania.

1 komentarz:

  1. Jakoś nigdy nie jadłam sałatki ziemniaczanej, a Twoja prezentuje się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!