czwartek, 17 kwietnia 2014

Wielkanocne wypieki - podsumowanie przepisów świątecznych na blogu

W tym roku nie miałam niestety czasu na przygotowywanie przed Świętami przepisów na bloga, ale serników znajdziecie tutaj całkiem sporo, bo piekę je nie tylko "od święta". Po Wielkanocy pewnie dołączy do nich jeszcze sernik królewski, bo mam zamiar upiec go jutro albo pojutrze, opierając się o najpopularniejszy przepis na blogu - numer jeden na poniższej liście.

Jeżeli jeszcze nie podjęliście decyzji, co upiec na Wielkanoc, oto moje propozycje. Na końcu posta znajdziesz również link do artykułu o oczyszczaniu organizmu po Świętach :) A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi przepisami, zapraszam do polubienia Funpage'a na Facebooku:


Najnowsze posty pojawiają się również na Google+, niestety nie ogarnęłam jeszcze jak zrobić taki ładny gadżecik, jak ten "fejsowy", wystarczy jednak, że klikniesz <tutaj>, a następnie dodasz stronę do swoich kręgów :)

Tymczasem zapraszam Cię do przejrzenia poniższych przepisów i życzę
Wesołych Świąt i mnóstwa pyszności!! :)

1. Od kiedy pojawił się na blogu jest przeważnie na pierwszym miejscu listy najpopularniejszych przepisów, zwłaszcza przed Świętami. Sama zamierzam upiec go w tym roku, więc postaram się o lepsze zdjęcie :) 

Puszysty sernik na kruchym cieście
2. Sernik z orzechową bezą inspirowany przepisem Ewy Wachowicz. 

Sernik z orzechową bezą

3. Sernik "złota rosa" z puszystą słodką pianką na wierzchu. Swoją nazwę zawdzięcza kropelkom, jakie pojawiają się na wierzchu, gdy stygnie. Trzeba mieć do niego jednak odrobinę wyczucia - zbyt wcześniej wyjęty = rzeka zamiast kropelek, na zbyt wysuszonym się nie pojawią. 

Sernik "złota rosa"

4. Kremowy sernik według przepisu Davida Lebovitza, choć oczywiście lekko "odsłodzony", bo w oryginalnym przepisie było dla mnie zdecydowanie za dużo cukru. Sernik robiony tym sposobem wychodzi idealnie płaski, nie rośnie dużo i nie opada :)

Kremowy sernik Davida Lebovitza

5. Babka pomarańczowa to takie trochę odejście od tradycji ;) Mocno wilgotna, najlepsza z sokiem świeżo wyciśniętym z pomarańczy :)

Babka pomarańczowa

6. Sernik wiedeński, czyli bez spodu, takie jego założenie podobno, choć nie raz spotkałam się z opisem "sernik wiedeński na kruchym spodzie", co jest bez sensu, no ale już ;) W każdym razie piekę go z kropelkami czekoladowymi, ponieważ nie lubię rodzynek. Jest to świetny, łatwy i szybki sernik, a rodzynki również będą do niego pasowały, jeśli Ty je lubisz. Piekę go, gdy mam lenia albo nie mam czasu :)

Sernik wiedeński

 7. Limonkowo-czekoladowy sernik Nigelli. Nie należy do moich ulubionych, ale wiele osób zachwala takie słodko-kwaśne połączenie.

Sernik z sokiem z limonek

8. Cytrynowe ciasto ucierane. Myślę, że spokojnie można je upiec również w formie do babki, aby otrzymać babę cytrynową :)

Ucierane ciasto cytrynowe

 9. Lucynka, łatwy tort z kremem, ulubione ciasto całej mojej rodziny :) Na blogu są dwa przepisy na Lucynkę, ten tutaj to wersja "tuningowa" z serkiem mascarpone. Ciasto pracochłonne, ale warte odrobiny "zachodu".

Lucynka - łatwy tort z kremem

10. Jeśli z jakiejkolwiek przyczyny zostanie Wam dużo białek, idealnie sprawdzi się do ich wykorzystania Piegus.

Piegus - pyszne ciasto z dużą ilością maku

11. Babka cytrynowa z makiem. Mięciutka, puszysta i mega wilgotna, naprawdę rewelacyjna :) Polecam!

Babka cytrynowa z makiem

12. Babka marmurkowa. Prosta i klasyczna, typowo świąteczna :) Można ją polukrować lub po prostu posypać cukrem pudrem, tak czy siak będzie świetna!

Babka marmurkowa

13. Miały być ciasta, ale to jedyny świąteczny "niewypiek" na blogu. Zresztą znam takich, co z ciast najbardziej lubią mięso ;) Ja osobiście nie cierpię galaretek (choć trzeba przyznać, że tą uznałam za nawet jadalną :P), ale w mojej rodzinie mają samych zwolenników. Przygotował i przepis podyktował mój szwagier.

Galaretka z ozorków

14. A to jest wpis, który skacze na pierwsze miejsce najpopularniejszych przepisów po Świętach :) Artykuł o tym, jak wodą i cytryną można delikatnie oczyścić organizm z toksyn. Po Świętach zaglądacie do tego posta jeszcze częściej :)

Woda z cytryną

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!