środa, 1 sierpnia 2012

Kawa mrożona z lodami na szybko

Niby nic, ale jak to "nic" smakuje ;) Idealna kawka na upały, a przyrządza się ją może z 2 minuty...

Kawę można przygotować w prosty sposób zarówno na bazie kawy z ekspresu, jak i kawy rozpuszczalnej albo "fusiastej". Ja mam zepsuty ekspres, więc babcinym sposobem zalałam fusy w szklaneczce i mimo że zlewałam kawę z wierzchu, to i tak trochę fusów zostało, co widać na fotce ;) 




PRZYGOTOWANIE NA BAZIE KAWY Z EKSPRESU LUB "FUSIASTEJ"

Składniki (na 1 porcję):


- 100 ml wystudzonej mocnej kawy dosłodzonej wcześniej do smaku
- mleko (koniecznie zimne z lodówki)
- kulka lub kopiasta łyżka ulubionych lodów
- odrobina startej czekolady do posypania
- opcjonalnie: bita śmietana

Przygotowanie:

1. Kawę przelewamy do wysokiej szklanki. Dolewamy mleka do ok. 3/4 jej wysokości.

2. Wkładamy do kawy kulkę lodów. Opcjonalnie: wykładamy na wierzch łyżkę bitej śmietany. Posypujemy wiórkami czekoladowymi.



PRZYGOTOWANIE NA BAZIE KAWY ROZPUSZCZALNEJ:


Składniki (na 1 porcję):

- łyżeczka ulubionej kawy rozpuszczalnej
- mleko (koniecznie zimne z lodówki)
- cukier do smaku
- kulka lub kopiasta łyżka ulubionych lodów
- odrobina startej czekolady do posypania
- opcjonalnie: bita śmietana

Przygotowanie:

1. Kawę zalewamy w szklance odrobiną mleka, dodajemy cukier i intensywnie mieszamy, dopóki kawa i cukier dobrze się nie rozpuszczą. Dolewamy mleka do ok. 3/4 wysokości szklanki.

2. Wkładamy do kawy kulkę lodów i ścieramy na to odrobinę czekolady. Opcjonalnie przed posypaniem czekoladą możemy wyłożyć łyżkę bitej śmietany.

Polecam i idę zrobić sobie jeszcze jedną ;)


8 komentarzy:

  1. Co jak col ale kawę mrożoną wprost uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O - taką to bym chętnie teraz wypiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kawa mrozona nigdy mi sie nie znudzi, pycha! :) a teraz jeszcze cieplo, mozna sie skusic na taka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już chyba ostatnie ciepłe chwile w tym roku niestety! :)

      Usuń
  4. Mmmmm muszę kiedyś spróbować, piłam, ale nigdy nie zrobiłam sama:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować zrobić :D
    Recenzję napiszę 24 stycznia 2015r. :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie napoje na lato, szczególnie jak mają delikatny smak. Świetnie napisany wpis, może się też przydać inny na to przepis jaki sama od czasu do czasu stosuję http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-mrozona-kawe/.Tylko raczej nie wolno pić jej za często bo serce mocno może przyspieszyć bicie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosta, szybka w przyrządzeniu i pyszna, tak w skrócie opisałbym ten przepis. W zasadzie również bazuję tylko na prostych przepisach. Zmieniam tylko podstawę, czyli kawę. Kiedy potrzebna jest mi dobra kawa sklep internetowy pozwala mi szybko zamówić nowy rodzaj i spróbować zupełnie nowego smaku.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!