czwartek, 16 maja 2013

Surówka z marchewki i pora - moja ulubiona

Prosta, szybka i pyszna, idealna do obiadu. Nie wymaga krojenia dużej ilości składników ;) 

Najlepiej smakuje oczywiście z młodymi marcheweczkami, które mogłabym chrupać bez końca i czekam z niecierpliwością, aż urosną moje własne :) Na razie jednak dopiero zaczęły wystawać z ziemi. Za to rzodkiewki rosną jak szalone i dopiero jak wzeszły uświadomiłam sobie, że wyszło mi całe dziesięć rządków - oj, będzie rzodkiewkowo ;) 

Jeśli oczywiście okażę się "dobrą ogrodniczką" ;) 


Składniki (2 - 3 porcje):

- 3 średniej wielkości marchewki
- pół białej części pora
- 3 łyżki majonezu
- łyżka soku z cytryny
- duża szczypta gruboziarnistej soli
- duża szczypta grubo zmielonego czarnego pieprzu

Przygotowanie: 

1. Obrane marchewki ścieramy na tarce o dużych oczkach. Pora kroimy dosyć drobno (najpierw nacinamy wzdłuż, później kroimy na małe kawałki).

2. W szklance mieszamy majonez z sokiem z cytryny, pieprzem i solą. Mieszamy z marchewką i porem.

3. Ewentualnie doprawiamy jeszcze do smaku solą i pieprzem.


1 komentarz:

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!