piątek, 5 lipca 2013

Surówka z kalarepy

Kiedy zobaczyłam surówkę z kalarepy u Biedronki, wiedziałam, że pojawi się i u mnie, jak tylko kalarepki w ogródku urosną :) Dostałam od siostry  masę sadzonek tej pysznej roślinki i rosną jak głupie, a ja zawsze jadłam je tak po prostu, jak jabłko :) Tyle, że ile można chrupać? Biorąc pod uwagę ilość i to, że tylko ja mam w zwyczaju to jeść... 

Bo z kalarepą jakoś tak jest, że mało kto chyba o niej pamięta. Moja mama zawsze miała na działce sporą ilość, a ja czekałam z niecierpliwością, aż wreszcie będą wystarczająco duże do jedzenia... Tymczasem znajomi (przynajmniej większość) patrzą na mnie jak na ufoludka... kalarepa? a po co to? a co z tym można zrobić? zjeść samo? A jak już spróbują to się krzywią i mówią, że takie to to bez sensu...

Mam nadzieję, że są jednak wśród Was miłośnicy kalarepy i ten przepis przypadnie Wam do gustu. Pierwotnie zrobiłam (prawie) jak Biedronka przykazała, tylko w większej ilości, ale później postanowiłam dodać dwa ząbki czosnku, który dodał jej jeszcze odrobinę pikanterii ;) 

PS. Pierwszy raz w życiu ścierałam kalarepę na tarce i już wiem, że tego nie lubię ;) 

Składniki (na dużą, "grillową" porcję dla ok. 4 - 5 osób):

- 6 niedużych, młodych kalarepek
- 2 ząbki czosnku
- pęczek koperku
- 3 łyżki majonezu
- 2 łyżki śmietany
- sól, pieprz do smaku

Przygotowanie: 

1. Kalarepki obieramy ze skórki i ścieramy na grubych oczkach tarki. Koperek siekamy.

2. Dodajemy pozostałe składniki, mieszamy, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Polecam zarówno do schabowego, jak i do potraw z grilla ;)

Jeśli chcesz być na bieżąco z przepisami pojawiającymi się na blogu, zachęcam do polubienia funpage'a :)


6 komentarzy:

  1. Kalarepka moje wspomnienie z dzieciństwa ech rozmarzyłam się. Jeżeli tylko dostane gdzieś kalarepę to chętnie spróbuje twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzanna, polecam :) Nie wiem czemu ta kalarepa taka zapomniana dzisiaj :)

      Usuń
  2. kalarepę jem zawsze pokrojoną i posoloną, ale Twoja propozycja bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka!Podałam ją do grillowanych skrzydelek :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!