sobota, 20 czerwca 2015

Kurczak w sosie cebulowym

Kawałki kurczaka w pysznym, cebulowym sosie.

Z przyjemnością wypróbowałam nową bazę do jasnych sosów marki Winiary. Naprawdę, gdy nie ma czasu sprawdza się idealnie - pyszny, domowy sos jest gotowy w parę minut. Jaki? A dokładnie taki na jaki mam ochotę. Delikatnie lub mocno musztardowy czy chrzanowy. Cytrynowy? Ziołowy? A może cebulowy? To tylko niektóre pomysły. Wystarczy jeden dowolny dodatkowy składnik i gotowe. Baza jest świetnie doprawiona, a skład bardzo przyzwoity :)


Tym razem do przygotowania obiadu użyłam udek z kurczaka bez kości - szybko się duszą, a mięso jest bardziej wyraziste niż filet, który jednak również świetnie sprawdziłby się w tym daniu!

Kurczaka podałam tym razem ze zdrowym, brązowym ryżem.

Porcje: 3 - 4
Składniki:

- 500 gramów udek z kurczaka bez kości
- 4 duże cebule
- 1 opakowanie "Kremowej bazy do sosów jasnych Winiary"
- sól, pieprz
- 3 - 4 łyżki oleju do smażenia
- opcjonalnie: majeranek lub inne ulubione zioła

Przygotowanie: 

1. Udka umyj, osusz, pokrój na mniejsze kawałki. Oprósz solą i pieprzem. Odstaw.

2. Cebule obierz, pokrój w kostkę. Na patelni rozgrzej 2 łyżki oleju i zeszklij cebulę. Następnie oprósz ją solą, podlej odrobinę wodą i duś kolejne kilka minut pod przykryciem. Przełóż na chwilę do miski.

3. Na patelnię dodaj odrobinę oleju, na dużym ogniu obsmaż mięso z każdej strony. Dodaj usmażoną cebulę.

4. Bazę do sosów rozpuść w 200 ml zimnej wody i wlej na patelnię. Przykryj i duś kolejne 15 - 20 minut, aż mięso będzie miękkie, a cebula lekko się rozpadnie. Opcjonalnie, jeśli masz ochotę, dopraw ulubionymi ziołami.

Podawaj z ziemniakami, ryżem lub ulubioną kaszą. Ja wybrałam naturalny ryż :) Smacznego!





3 komentarze:

  1. Lubię kurczaka, ale wolę wołowinę lub indyka.. Jak smakowałyby te mięsa w takim sosie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie smakowite! i absolutnie w moim guście;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, ja innego mięsa bym nie wzięła do tego dania :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!