wtorek, 18 lutego 2014

Sałatka jarzynowa z warzyw z zupy

Sałatka z warzyw z zupy :)

Co zwykle robisz z warzywami, które gotują się w wywarze na zupę? Otóż marchewka, pietruszka i seler, jeśli są ugotowane, a nie rozgotowane, stanowią świetną bazę na pyszną sałatkę! Zwłaszcza, że już same w sobie przesiąknięte są przyprawami, które zazwyczaj dodajemy do wywaru (ziele angielskie, pieprz, liść laurowy, lubczyk itp). 


Wystarczy tylko kilka dodatkowych składników i pyszna sałatka jarzynowa gotowa :) Na drugie śniadanie super! ;) Aby ją urozmaicić dodaję to, co akurat mam pod ręką, oprócz składników poniżej może to być np. natka pietruszki lub odrobina pokrojonej szynki.

Składniki: 

- 2 marchewki ugotowane w wywarze
- 1 - 2 pietruszki ugotowane w wywarze
- kawałek selera ugotowanego w wywarze*
- 2 jajka ugotowane na twardo
- 1 nieduża cebulka
- 1 ogórek kiszony (lub 2 małe)
- kilka łyżek kukurydzy, groszku lub fasoli z puszki**
- 2 - 3 łyżki majonezu
- sól, pieprz do smaku

* jeśli jest to duży kawał, wykorzystaj część :)
** tym razem użyłam ok. 1/2 puszki czerwonej fasoli gotowanej na parze

Przygotowanie: 

1. Warzywa i jajka kroimy w drobną kostkę. Mieszamy w misce z kukurydzą, groszkiem lub fasolą z puszki.

2. Dodajemy majonez, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Dokładnie mieszamy i gotowe ;)

A jeśli uważasz ten przepis za przydatny, zostaw komentarz lub wpadnij na Facebook'owy funpage! :) 





2 komentarze:

  1. Uwielbiam tę sałatkę. Ostatnio pokochałam zupy, więc bulion jest stałym lokatorem mojej kuchni a ja przynajmniej dwa razy w tygodniu zajadam się pyszną sałatką. Przepis oczywiście ciut inny niż Twój, ale to tak jak z bigosem. Każda rodzina, nawet każda gospodyni ma swój przepis i przygotowuje pod swój smak :-)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!