piątek, 7 marca 2014

Karmelizowane gruszki z kremem migdałowym i karmelową kratką

Karmelizowane gruszki z kremem z serka mascarpone z migdałami i karmelową kratką.

Obiecałam Wam przepis na deser, który przygotowywałam podczas konkursu BlogerChef i oto jest :) Tak wyglądał mój deser, który zgłosiłam do eliminacji do II półfinału. Żałuję bardzo, że nie zrobiłam zdjęcia podczas konkursu, ponieważ w kieliszku do martini prezentował się on świetnie! Poniżej kilka zdjęć, na których pojawił się deser ;)

Nieskromnie muszę przyznać, że to jeden z najlepszych deserów jaki sobie wymyśliłam, a jego przygotowanie jest dziecinnie proste i moja siostrzenica Zosia przygotowała go sama bez najmniejszych problemów! Dlatego naprawdę Wam go polecam - znajomi, którzy wpadną z wizytą będą zachwyceni. Deser można jeść jeszcze lekko ciepły, ale można go też przechowywać w lodówce i podawać na zimno. 


Przygotowując krem pamiętajcie, że gruszki będą dosyć słodkie, warto więc zrobić delikatny krem, żeby smaki się uzupełniały, a deser nie był słodkim ulepkiem :) Gruszki zamiast z cukrem można przesmażyć też z miodem. 

Składniki (4 porcje):

- 3 duże twarde gruszki
- 6 łyżek cukru
- sok wyciśnięty z dwóch plasterków cytryny
- 1 łyżeczka cukru wanilinowego Winiary
- 250 g serka mascarpone
- 100 ml śmietanki 30% lub 36%
- 50 g migdałów + kilka do dekoracji
- cukier puder do smaku
- 1 łyżka likieru amaretto

Przygotowanie:

1. Najpierw przygotuj karmelowe dekoracje - 3 łyżki cukru rozpuść na suchej patelni, mieszaj przez krótką chwilę aż zrobi się karmel. Nabieraj go na łyżkę i szybkimi ruchami rozprowadź na papierze do pieczenia tworząc kratkę na całej jego powierzchni. Kiedy zastygnie połam go na mniejsze kawałki.

2. Gruszki pokrój w kostkę (ok. 1 cm). Na patelnię wsyp ponownie 3 łyżki cukru, a gdy się rozpuści poczekaj jeszcze chwilkę i dodaj gruszki, cukier wanilinowy oraz sok z cytryny. Smaż całość przez kilka minut, uważaj, żeby nie zrobić marmolady. Gruszki mają być lekko miękkie i słodkie, ale w kawałkach. Rozdziel je do szklanek lub kieliszków.

3. Migdały zmiel prawie na proszek w blenderze - im drobniej je zmielisz, tym krem będzie lepszy. Kilka migdałów zostaw do dekoracji.

4. Śmietankę ubij. Wymieszaj ze sobą dokładnie: mascarpone, zmielone migdały, likier amaretto oraz cukier puder - tego ostatniego dodaj tyle ile lubisz, mając jednak na uwadze, że gruszki są słodkie. Na koniec delikatnie wymieszaj krem z ubitą śmietanką, przełóż do rękawa cukierniczego (z grubą końcówką) i odstaw do lodówki. Jeśli nie masz rękawa możesz po prostu nałożyć krem łyżką :)

5. Gdy gruszki całkiem wystygną wyciśnij na nie schłodzony krem. Pozostawione do dekoracji migdały pokrój w paski i ułóż na deserze. Udekoruj karmelową kratką. Podawaj od razu lub przechowuj w lodówce.

Podczas przygotowania potraw jurorzy bacznie przyglądali się naszym ruchom :) Na zdjęciu: Ada, ja i szef kuchni hotelu Poziom511 Paweł Pyra/ Zdj. Organizatorzy

Każda drużyna miała godzinę na przygotowanie dania głównego i deseru lub przystawki. Od lewej: Gosia, ja, Ada, Magda / Zdj. Organizatorzy

Podczas konkursu deser przygotowywały głównie Ada (Pora Coś Zjeść) i Gosia (Tapas de Colores). Ada pięknie wycisnęła krem i zrobiła karmelowe dekoracje :) / zdj. Organizatorzy BC

Jeszcze przed konkursem mówiłam Adzie, że jeśli będzie w mojej drużynie karmelowa kratka należy do niej :) I zobaczcie jak pięknie jej wyszła! / zdj. Organizatorzy BC

Jurorzy (od lewej: Marek Mocny, Paweł Pyra, Mirek Drewniak) degustują pęczotto i za chwilę przejdą do deseru :) A ja czekam, aż wreszcie coś powiedzą ;) / zdj. Organizatorzy

5 komentarzy:

  1. ja zrobię na pewno! zjadłam tylko pół łyżeczki, ale byłam zakochana i na pewno powtórzę!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S. Salvador Dali widze w tytule-również uwielbiam, również się z nim zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. obiecałam to zrobię - może jutro

    OdpowiedzUsuń
  4. a tymczasem zapraszam do siebie na konkurs
    http://piernikowa-chata.blogspot.com/2014/03/ksiazkowy-konkurs-smaczna-polska-magdy.html

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!