wtorek, 19 czerwca 2012

Jak zrobić warstwowe latte? Nic trudnego!!

Kawa, mleko i odrobina cukru, ot i cała filozofia! Nieważne czy masz ekspres czy nie. Potrzebny Ci jedynie zwykły, mały spieniacz do mleka. 

Jest też idealne na kiepski nastrój w deszczowe dni:) Naprawdę!



Kluczem do sukcesu jest pewna ręka przy wlewaniu kawy do mleka - trzeba to robić powoli, małym strumieniem, najlepiej po łyżeczce ustawionej tuż nad pianką. Koniecznie trzeba też pamiętać o tym, żeby kawa była gorąca, mleko chłodniejsze, ale ciepłe. 

Składniki (ilość zależna od wielkości szklanki, w której będziemy podawać kawę):

- kawa
- mleko
- cukier (można pominąć)

Przygotowanie:

1. Ubijamy mleko z odrobiną cukru spieniaczem w ekspresie do kawy, lub... 

Jeżeli nie masz ekspresu musisz najpierw podgrzać mleko tak, żeby było ciepłe, ale nie bardzo gorące. Dodajemy odrobinę cukru i ubijamy mikserkiem. Przelewamy do szklanki.

Mleko z pianką powinno zajmować 2/3 wysokości szklanki. 

2. Zaparzamy filiżankę kawy, słodzimy w zależności od upodobań. Oczywiście można też wlać kawę bez wcześniejszego słodzenia, a cukier podać osobno. 

3. Bardzo powoli po łyżeczce wlewamy kawę do mleka. Warstwy ułożą się same. Wierzch kawy można dowolnie udekorować, np. startą czekoladą. 

Trening czyni mistrza:) Za trzecim razem proporcje wyjdą idealne;)

7 komentarzy:

  1. Jak już znowu będę mogła pić kawę, będę musiała koniecznie sobie taką zrobić. Dzięki za instrukcję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry przepis, sama robię ją sobie kiedy tylko mam ochotę. Dzięki za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja słodzę mleko i spieniam parą w ekspresie. Potem zalewam czarną mocną kawę. Stopniowo mamy co raz słodszy aromat i smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! :D Trochę wyszło, trochę nie, ale jestem na dobrej drodze :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, chętnie wypróbuję! Ja planuję wybrać się dziś na kawę do Etno - cały tydzień piłem w domu, więc spacer w niedzielę dobrze mi zrobi. Poza tym, widziałem, że mają naprawdę ciekawe menu! Zerknijcie na etnocafe.pl/kawiarnie-we-wroclawiu/.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kawę rozdzielam na 2 rodzaje.. kategorie zwal jak zwal:) 1. Parzocha ma Cie postawic do pionu rano a 2. kawa z ekspresu jest do delektowania sie:) Na ta druga zawsze chodze do https://etnocafe.pl/ bo maja najlepsza!:D

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!