wtorek, 20 listopada 2012

Stroganow wieprzowy Gordona Ramseya

Stroganow wieprzowy ma nad oryginalnym wołowym jedną przewagę - czas przygotowania. Wiadomo, że wołowina potrzebuje go dużo więcej:) Tymczasem ten jest "szybki";)

Danie inspirowane przepisem z książki Gordona Ramseya "Szef kuchni po godzinach", chociaż wprowadziłam drobne zmiany:) Np. dlatego, że brandy nie stoi w moim barku na co dzień! 

Autor twierdzi, że jest to porcja dla czterech osób, ja lubię powtarzać, że zależy ile te osoby jedzą. Myślę, że trzy najedzą się spokojnie..

Składniki (3-4 porcje):

- 500 g polędwiczek wieprzowych
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 2 nieduże cebule 
- 2 - 3 ząbki czosnku
- 200 g pieczarek
- "trochę brandy" - u mnie ok. 50 ml białego półwytrawnego wina
- 150 ml gęstej śmietany 18%
- odrobina soku z cytryny (pominęłam)
- garść posiekanej natki pietruszki
- przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka

Przygotowanie:

1. Cebulę kroimy w cienkie krążki, pieczarki w plasterki. 

2. Polędwiczki myjemy, osuszamy i kroimy najpierw w plasterki, a następnie w cienkie paski. Oprószamy solą, pieprzem i papryką. 

3. Na dużej patelni rozgrzewamy dwie łyżki oliwy. Podsmażamy cebulkę aż się zeszkli. Dodajemy pokrojony w cienkie plasterki czosnek, a następnie pieczarki. Smażymy aż będą miękkie, przekładamy na talerz i odstawiamy na bok. 

4. Dodajemy na patelnię dwie łyżki oliwy i podsmażamy mięso mieszając tak, aby z każdej strony się zarumieniło. Dodajemy pieczarki z cebulą i wlewamy wino. Kiedy się zagotuje dodajemy po łyżce sosu do śmietany i mieszamy. Następnie wlewamy całość na patelnie i mieszamy cały czas, aż się znowu zagotuje. 

5. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i papryką (ewentualnie sokiem z cytryny), ściągamy z ognia, dodajemy posiekaną natkę pietruszki. 

Podajemy z ryżem lub kaszą. Smacznego!:)


1 komentarz:

  1. Ilu kucharzy tyle stroganowów. Ja znam wersje z przecierem pomidorowym. Wiem że istnieje też wersja z kiszonymi ogórkami. Ale wszystkie jakie do tej pory "widziałam" miały przecier. I to jedyne czego mi brak w Twojej wersji. Natomiast... stwierdzenie "Stroganow wieprzowy ma nad oryginalnym wołowym jedną przewagę - czas przygotowania" wg mnie nie jest prawdziwe. Polędwicę wołową obrabia sie tak samo krótko jak wieprzową, a zaleta jest niewątpliwie cena. 20 do 100 zł. Chyba że dla Ciebie to bez znaczenia :D

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!