piątek, 24 maja 2013

Sałatka z makaronem, brokułem i serem feta

Tak jakoś miałam ochotę na makaron, brokuła... A brokuł z fetą to zawsze dobre połączenie :) Ot i stąd cały pomysł. Jeszcze parę pomidorków dla smaku i koloru i sałatka gotowa. Miała tylko jedną, ogromną wadę... zniknęła szybciutko w tajemniczych okolicznościach...

Największą trudność przy pisaniu przepisu sprawia mi określenie liczby porcji... w tym przypadku połowę  pochłonęłam sama na drugie śniadanie :) Więc równie dobrze można uznać, że były to dwie porcje...

Składniki (3 - 4 porcje):

- szklanka makaronu świderki
- brokuł 
- pół kostki sera feta 
- ok. 125 g pomidorków koktajlowych
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki majonezu
- 2 łyżki gęstej śmietany 18%
- łyżeczka ziół prowansalskich
- sól, pieprz do smaku

Przygotowanie: 

1. Makaron gotujemy al dente, w osolonej wodzie, zgodnie z przepisem na opakowaniu. 

2. W oddzielnym garnku gotujemy wodę na brokuła, dodajemy do niej łyżeczkę soli oraz pół łyżeczki cukru. Do wrzątku wrzucamy podzielonego na "różyczki" brokuła. Gotujemy 3 - 4 minuty BEZ pokrywki. Odcedzamy na durszlaku. 

3. Ser feta kroimy w niewielką kostkę, pomidorki na połówki lub ćwiartki. Przekładamy do miski, dodajemy wystudzonego brokuła i makaron. 

4. W szklance mieszamy majonez ze śmietaną, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, ziołami prowansalskimi. Przekładamy do miski z pozostałymi składnikami i mieszamy. 

5. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, ewentualnie ziołami prowansalskimi.


5 komentarzy:

  1. nigdy nie próbowałam - lecę , bo brzmi pięknie i prosto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszna musiała być taka sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam brokuły pod każdą postacią. Gorzej z pomidorami:) Miłego.

    OdpowiedzUsuń
  4. wiosenna sałatka, dla mnie pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  5. salatka palce lizac, ja zaszalalam i zamienilam makaron na razowy i jest super:)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!