niedziela, 22 czerwca 2014

Sosy do grilla: musztardowy

Sos musztardowy do grilla na bazie jogurtu greckiego.

Pogoda dziś była bardzo kapryśna, jednak udało się jakimś cudem przygotować pyszne udka na grillu, których niestety nie udało się sfotografować. Ale udka nie zając, przepis zapisany, pojawią się jeszcze raz, znajdą się też na blogu. 

Tymczasem dzisiaj dip. Właściwie prawie wszystkie przygotowuję na bazie greckiego jogurtu naturalnego, bo zdrowszy i smaczny. Dla smaku i konsystencji dodaję czasami majonez, tak jak w tym przypadku. Ale to właśnie jogurt grecki jest ostatnio moim ulubieńcem w kuchni, dodaję go nawet do zup zamiast śmietany. 

Opcjonalnie do dipu można dodać odrobinę świeżego, posiekanego koperku, natki pietruszki lub kolendry. 


Składniki:

- 1 łyżka musztardy ziołowej*
- 3 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego
- 1 łyżka majonezu
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczka ziół prowansalskich
- szczypta kolorowego pieprzu
- sól do smaku

* używałam też np. miodowej, ale można użyć dowolnej, jednak głównie od tego będzie zależał smak dipu.

Przygotowanie:

1. Musztardę, jogurt i majonez mieszamy dokładnie z przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

2. Dodajemy zioła prowansalskie, a na koniec sól i kolorowy pieprz do smaku.




4 komentarze:

  1. fajny przepis, ja zawsze robiłam inaczej, ale musze spróbować...:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak zawsze robiłaś? Chętnie wypróbuję Twój sposób, bo lubię eksperymentować z dipami :)

      Usuń
  2. Super sos! A jakiej używasz musztardy? Ja miałam w lodówce moją ulubioną miodową z Develey i super się spisała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o musztardy jakoś nie mam swojej ulubionej, a przy wyborze najczęściej kieruję się szklanką :) W każdym razie miodowa i ziołowa na pewno sprawdzają się w takich dipach świetnie. Ostatnio takie sosy robię też do wszelkiego rodzaju sałatek, polewam je delikatnie z wierzchu - palce lizać, polecam! :)

      Usuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!