poniedziałek, 21 lipca 2014

Placuszki z jabłkami na jogurcie

Placuszki z jabłkami sprawdzą się na śniadanie, podwieczorek lub deser.

To zdecydowanie jedno ze wspomnień mojego dzieciństwa. Sama robię je chyba drugi albo trzeci raz w życiu, bo jakoś tak na starość nie są już na liście moich ulubionych potraw :) Aż nadeszła ta ostatnia niedziela i nabrałam okropnej ochoty na te placuszki. Szybki przegląd działkowych szafek i... wszystko jest oprócz mleka. Jak żyć? ;) Ale znalazło się całe opakowanie jogurtu greckiego! Uff... Wszystko pięknie ładnie, już mam robić ciasto i... przypomniało mi się, że rano skończył się gaz! Na szczęście udało się zdobyć "nowy" i placki uratowane ;)

Mama robiła je trochę inaczej, bo kroiła jabłka w cienkie plasterki. Jakoś o tym zapomniałam (w końcu parę lat już minęło) i pokroiłam je w kostkę. W każdym razie w smaku różnica żadna ;) Możesz je podać po prostu posypane cukrem pudrem lub wymieszać go z cynamonem. Albo dodać ulubioną konfiturę. 


Stopień trudności: średnie
Składniki (ok. 15 placuszków): 

- 390 gramów gęstego jogurtu naturalnego*
- 3 nieduże jajka
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- ok. 7 - 8 czubatych łyżek mąki pszennej
- szczypta soli
- 1 łyżka drobnego cukru
- 3 średniej wielkości jabłka
- olej do smażenia
- cukier puder do posypania

* tyle miał jogurt, którego użyłam, więc tak podaję, oczywiście jeśli będzie 400 gramów, też będzie dobrze ;) Jogurt jogurtowi nie równy, od jego gęstości zależy ilość mąki jaka będzie potrzebna. Ciasto powinno być dosyć gęste, ale nadal lejące się.

Przygotowanie:

1. Jogurt dokładnie wymieszaj w misce z jajkami (wszystkie składniki mieszam łyżką, nie trzeba używać miksera).

2. Dodaj proszek do pieczenia, cukier i cukier z wanilią oraz szczyptę soli, wymieszaj. Następnie dodawaj po łyżce mąki, za każdym razem dokładnie mieszając, żeby nie było grudek. Dodaj tyle mąki, aby ciasto było dosyć gęste, najlepiej widać czy ciasto jest za rzadkie przy smażeniu pierwszego placka, spływa wtedy z jabłka i kiepsko się smaży ;)

3. Jabłka umyj, obierz i pokrój w niedużą kostkę (ok. 1 cm), wymieszaj z ciastem. Smaż po kilka placków na dobrze rozgrzanym oleju, kiedy jedna strona się zarumieni, odwracaj na drugą. Przekładaj na wyłożony papierowym ręcznikiem talerz, aby odsączyć nadmiar oleju. Podawaj jeszcze ciepłe, posypane cukrem pudrem.



Racuchy z jabłkami najlepsze są na ciepło, ale jeśli jeden lub dwa zostaną to na zimno również smakują później świetnie :)

6 komentarzy:

  1. Placuszki wyszły znakomicie! POLECAM :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. potwierdzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Placuszki najsmaczniejsze!! ;)
    Właśnie skończyłam je robić, ale nie wytrwałam do końca, bo w trakcie wchłonęłam 4 :)
    Polecam z całego serca.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Sa pyszne, a smazone na masle jeszcze lepsze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Sa pyszne, a smazone na masle jeszcze lepsze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki wyszły przepyszne. Delikatne, rozpływające się w ustach.. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!