wtorek, 22 lipca 2014

Smoothie jagodowe - idealne dla okularników


Smoothie jagodowe

Dlaczego smoothie jagodowe jest idealne dla okularników? Bo okulistka zawsze mi powtarzała, że osoby z problemami ze wzrokiem powinny jeść dużo jagód i borówek. Pamiętam z podstawówki i gimnazjum, że jagód po prostu nie znosiłam, a borówki? Hm.. nie przypominam sobie, żeby w ogóle można było je wtedy kupić :) A teraz na starość, jak wzrok już się posypał, trzeba się trochę ratować i "przyjmować" pod różnymi postaciami, bo same jagody bez żadnych dodatków jakoś nadal do mnie nie przemawiają. A przecież jakoś głupio łykać jagody w tabletkach, kiedy tyle świeżych leży na straganach!

Toteż miksuję, bo w takiej formie mi smakują. Dziś z Braunem (MQ535) ukręciłam lekkie smoothie na drugie śniadanie. Do koktajli ostatnio wybieram zawsze jogurt, bo jest zdrowy i można go dodać nawet więcej niż w przepisie. A dosłodziłam miodem od mazurskich pszczół :) 




Stopień trudności: łatwe.
Składniki (2 porcje):

- 150 gramów jagód
- 3 kopiaste łyżki jogurtu greckiego + po łyżeczce do dekoracji
- miód do smaku*

* użyłam około 0,5 łyżki miodu malinowego - możesz użyć dowolnego, można zastąpić go też dowolnym innym "czymś słodkim", ja najbardziej lubię miód, bo jest zdrowy i naturalny

Przygotowanie:

1. Jagody opłucz na sitku zimną wodą, powybieraj ewentualne listki.

2. Wrzuć do blendera, dodaj jogurt i miód, dokładnie zmiksuj. Sprawdź czy smoothie jest odpowiednio słodkie.

3. Przelej do dwóch niedużych szklanek, wyłóż na wierzch po łyżeczce jogurtu.



Smoothie jagodowe ma piękny kolor i wspaniałą konsystencję. W zależności od upodobań można dodać więcej jogurtu :)

3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe, spełniam warunki okularowe, więc postaram się wzbogacić moją dietę o te pyszne owoce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam jagody lubię i zawsze chętnie jadłam, a okulary i tak muszę nosić...

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!