sobota, 18 kwietnia 2015

Babka piaskowa z cytrynową nutą

Delikatna babka piaskowa z nutą cytryny.


Miała być na Święta... ale coś mnie podkusiło, żeby zmodyfikować przepis i dodałam mleka. Wyszedł piękny zakalec, choć trzeba przyznać, że wciąż smaczny ;) Ale uparta jestem, a babka musi być idealna, dlatego po Wielkanocy zrobiłam drugie podejście, tym razem już zdecydowanie bardziej udane. Babka wyszła dokładnie jak trzeba - delikatna, puszysta, rozpadająca się w ustach, z delikatną cytrynową nutą, którą oczywiście możesz wzmocnić, jeśli masz ochotę. Wystarczy podwoić porcję kisielu.



Moje babki zazwyczaj są porządnie oprószone cukrem pudrem lub oblane czekoladową polewą, bo za lukrem specjalnie nie przepadam. Lubię je piec nie tylko na Święta, bo przygotowuje się je szybko, wyglądają efektownie i świetnie pasują do popołudniowej kawy czy herbaty! No i szybko znikają, więc można pomyśleć o kolejnym wypieku ;)


Składniki (wszystkie w temperaturze pokojowej!):

- 1 szkl. mąki pszennej
- 1 szkl. mąki ziemniaczanej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia Winiary
- 1 opakowanie kisielu cytrynowego Winiary z cukrem (77g)*
- 5 jajek
- 200 gramów masła
- 3/4 szkl. cukru
- 1 łyżka prawdziwego aromatu waniliowego lub cukru z prawdziwą wanilią
- masło i bułka tarta do wysypania formy

* możesz użyć 2 opakowań, jeśli chcesz, aby cytrynowy aromat był bardziej wyczuwalny

Przygotowanie: 

1. Miękkie masło utrzyj z cukrem na białą, gładką masę.

2. Cały czas ucierając dodawaj po jednym jajka za każdym razem dokładnie miksując.

3. Dodawaj porcjami mąki z proszkiem do pieczenia, następnie aromat waniliowy i kisiel.

4. Przelej masę do formy na babkę posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą.

5. Piecz w temperaturze 180 stopni przez około 45 minut. Sprawdź drewnianym patyczkiem czy jest gotowa (wbij patyczek w środek, jeśli po wyjęciu nie oblepia go ciasto możesz wyciągać babkę). Kiedy przestygnie wyciągnij delikatnie z formy i pozostaw do całkowitego wystudzenia.

Zapraszam Cię do odwiedzenia funpage'a na Facebook'u:



Babki lubię piec nie tylko na Wielkanocne - to idealne, szybkie ciasto do kawy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!