sobota, 2 stycznia 2016

Kruche ciasteczka z kisielem

Szczęśliwego Nowego Roku! 

Siedziałam dziś przy oknie, za oknem 12 stopni mrozu i sikorki podjadające chleb, który im zostawiam specjalnie w tym miejscu. I tak sobie pomyślałam, że z perspektywy, 2014 był chyba najgorszym rokiem w moim życiu. Nie będę się tutaj wdawać w szczegóły, na szczęście mogę dziś z czystym sumieniem powiedzieć, że 2015 był rokiem bardzo udanym. Zwłaszcza porównując do poprzednika. Liczę na to, że 2016 będzie przynajmniej tak samo owocny i szczęśliwy jak ubiegły rok :)


Nie wiem jak Wy, ale ja noworoczne postanowienia znowu odpuszczam. I tak ich dotrzymywanie nigdy nie wychodziło mi najlepiej :) Wolę planować i zmieniać na bieżąco niż co roku denerwować się, że chciałam, a jednak nie wyszło. Mam w głowie pewne kierunki, w których zamierzam podążać, ale nie spiszę listy w stylu "przejadę na rowerze x kilometrów", bo wiem, że wystarczy jakiś drobiazg, żeby to się nie udało. A przecież równie dobrze mogę przejść się na basen.

Chciałabym Wam życzyć dużo szczęścia w Nowym Roku, żeby spełniły się Wasze marzenia, żebyście wytrwali w postanowieniach i żeby uśmiech nie znikał z Waszych twarzy!

Z okazji Nowego Roku przygotowałam świąteczno-noworoczne kruche ciasteczka, które sprawdzą się tak naprawdę i bez okazji ;) Są pysznie chrupiące, a kisiel dodaje im dyskretnej, leciutko kwaskowatej nutki.

Składniki (na ok. 3 blaszki ciastek):

- 3 szklanki mąki
- 200 gramów masła
- 0,5 szklanki cukru
- 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią lub ekstraktu waniliowego*
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 torebki kisielu o smaku poziomkowym Winiary (bez cukru)**
- szczypta soli
- opcjonalnie: cukier puder do posypania lub pisaki cukrowe do dekoracji

* ja akurat użyłam naturalnego ekstraktu waniliowego
** może być inny smak - cytrynowy, wiśniowy itp.

Przygotowanie: 

1. Mąkę posiekaj z masłem, dodaj cukier, ekstrakt lub cukier waniliowy., kisiele, proszek do pieczenia, szczyptę soli i jajko. Zagnieć ciasto, zawiń je w folię i włóż na 30 minut do lodówki.

2. Wyłóż blaszkę papierem do pieczenia, rozwałkuj ciasto na grubość ok. 0,5 centymetra, wycinaj ciasteczka i układaj na blaszce.

3. Piecz do momentu, aż ładnie się zarumienią (ok. 12 - 15 minut) w temperaturze 180 stopni.

4. Posyp cukrem pudrem lub dowolnie udekoruj.


Odwiedź też funpage:




Kruche, słodkie ciasteczka z dyskretną kwaśną nutą :) 

1 komentarz:

  1. Mniam, pysznie wyglądają :)
    Oby ten rok był jeszcze lepszy od poprzedniego :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!