środa, 24 sierpnia 2016

Sałatka ze świeżych warzyw z nogą kaczki (pieczonym kurczakiem, mięsem z obiadu, zupy itp)




Ostatnio chciałabym, żeby doba była dłuższa :) Tak wiele rzeczy do zrobienia, że blog wylądował na szarym końcu listy "to do". Strasznie mi żal, bo bardzo lubię robić fotki jedzenia, ale gdy mam do wyboru zrobić fotki lub zjeść - albo - albo, to wybieram zjeść...

Kiedyś miałam piękne plany, że rozszerzaniem diety malucha będę się dzielić na blogu, będą przepisy na zupki itp itd. Tymczasem teoria teorią, a życie życiem i na razie zamiast domowych zupek dzidziol ma pyszne słoiczki :) Dlaczego? Nie dlatego, że jestem leniwa i nie chce mi się ugotować tej zupki, której na próbę trzeba dać dwie łyżeczki. Raczej dlatego, że nie mam swoich kurczaków, indyków, jagnięciny, nie rosną u mnie dynie, nie biegają króliki (chociaż zające widuję, ale nie zamierzam na nie polować :P ). Nie wiem, czym nafaszerowany jest kurczak ze sklepu, a te słoiczki muszą jednak spełniać jakieś normy dla dzieciaczków, więc póki co jest jak jest i zupek na blogu nie ma :)

,
Wpadłam za to "w szał" przetwarzania resztek ;) Nic się nie zmarnuje. Z resztek ziemniaków robię placki, a z resztek mięsa sałatki. Z mięsa z zupy powstaje np. sałatka z kurczakiem czy indykiem, kaszą jaglaną, cebulką, papryką i curry - moja ulubiona ostatnio. Mięso pieczone świetnie nadaje się do sałatek z majonezem, ale również do takich świeżych, letnich kompozycji, do których zawsze sprawdzi się któraś wersja sosu czosnkowego. Tutaj akurat na bazie fety i majonezu, ale można ją odchudzić i zrobić na greckim jogurcie z fetą lub bez :)

Taka sałatka "co pod ręką". Jak nie wiadomo co zrobić z mięsem z zupy albo resztkami z drugiego dania, to jest to świetna opcja. Nie tylko pieczony kurczak się sprawdzi, może być też ryba czy kotlet. Mi zostało udka z kaczki, które jest świetne na zimno. Zrobiłam z niego sałatkę, którą zjadłam na obiad.

2 duże lub 3 mniejsze porcje
Składniki:

- 2 upieczone kacze nogi
- 2 garści młodych liści sałaty
- kilka rzodkiewek
- kilka gałązek szczypiorku
- 1 łyżka posiekanego koperku
- 1/3 kostki sera typu feta
- 1 czubata łyżka majonezu
- 1 ząbek czosnku
- opcjonalnie: suszone lub świeże posiekane zioła

Przygotowanie: 

1. Oddziel mięso z kaczki od kości i pokrój na nieduże kawałki.

2. Sałatę podrzyj palcami, rzodkiewki pokrój na ćwiartki lub na plasterki, szczypiorek posiekaj. Wyłóż warzywa i mięso na talerzyki, posyp koperkiem.

3. Fetę rozgnieć widelcem, wymieszaj z majonezem (jak chce Ci się brudzić blender to możesz zmiksować). Wymieszaj z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Opcjonalnie dodaj swoje ulubione zioła.

4. Sos przełóż na talerzyki z sałatką lub jeśli ma być bardziej elegancko do małych miseczek :) Podawaj od razu.



1 komentarz:

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!