wtorek, 24 maja 2016

Babka z makiem

Pyszna, puszysta babka z makiem.

Ostatnio miałam straszną ochotę na słodkości... Praktycznie codziennie zjadałam pół paczki biszkoptów albo i całą. Aż nagle wpadłam na pomysł, żeby je sobie upiec. To było bardzo pouczające. Do porcji biszkoptów, którą zjadłam na raz wsypałam... 3 łyżki cukru. A jak zjadłam te 3 łyżki cukru i to sobie uświadomiłam, to pomyślałam: stop, przecież ja nigdy nie przepadałam za słodyczami, a tu nagle taka odmiana. Od tamtej pory raz na jakiś czas kupię jeszcze jakąś paczuszkę, ale już nie trzymam ich cały czas w domu pod ręką. I jak przestałam wpieprzać (sorry, ale trudno to inaczej nazwać) nałogowo te biszkopty, to z wagi zniknął nagle cały 1 kilogram!

Jedyne czego nie zamierzam sobie odmawiać to domowe ciasta. Nie sypię do nich nie wiadomo ile cukru i nie piekę ich codziennie. Raz na tydzień, dwa, trzy... zależy jak tam się ułoży. Poza tym wiem, że nie ma w nich chemii. No i jak mam ochotę na mak, to jak inaczej niby go zjeść? :D

A ta babka powstała właśnie dlatego, że miałam ochotę na mak. Taka ot ucierana babka z makiem. A pyszna i znikająca ekspresowo :)



Składniki:

- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka mąki ziemniaczanej
- 3/4 szklanki cukru
- 200 gramów miękkiego masła
- 4 jajka
- 1 łyżka naturalnego aromatu waniliowego
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki suchego maku

Przygotowanie: 

1. Masło utrzyj z cukrem na gładką masę, cały czas miksując dodawaj po jednym jajka i aromat waniliowy.

2. Mąki i proszek do pieczenia przesiej przez sito, dodawaj stopniowo do masy. Na koniec dodaj suchy mak i wymieszaj łyżką.

3. Przelej do formy do pieczenia babki wysmarowanej wcześniej masłem i wysypanej bułką tartą.

4. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz około 45 minut do suchego patyczka.


Babka to fajne i szybkie ciasto nie tylko na Święta Wielkanocne, ale też na co dzień do kawy. Można ją upiec również w keksówce, żeby wyglądała jak "zwykłe" ciasto. 





11 komentarzy:

  1. Robiłam taką, bardzo ją lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te babkę... Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł... bardzo nietypowy. Coś mi się wydaje, że dziś będę się bawić w babkę z makiem we własnej kuchni :) Świetną stronką z letnimi fit deserami jest blog Kcalmara. Polecam ogarnąć w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Babka z makiem, super sposób na udany wieczór. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dajmy się zwariować :) Raz na jakiś czas można. Zwłaszcza, że ciasto jest domowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystko, co jest z makiem ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm.. musi być przepyszne ciasto, kocham wszystko, co z makiem ;)
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszła Ci bardzo ładnie:) lubię takie ekspresowe babki

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!