wtorek, 4 lutego 2014

Wytrawne muffiny z boczkiem, cebulą i mozzarellą

Wytrawne muffiny z boczkiem, cebulą i mozzarellą

Wytrawne muffiny z boczkiem i cebulą chodziły za mną już od dawna i kiedyś ten pierwszy raz musiał nastąpić. Bo do tej pory piekłam tylko takie w wersji "na słodko". Przepis przygotowałam na konkurs i gdy tylko przeczytałam, jakie jest zadanie - od razu wiedziałam, że wreszcie jest okazja, żeby zrobić muffiny "wytrawne"!


Smakowita Pajda zaskoczyła mnie zapachem, jaki unosił się w kuchni, gdy topiłam ją na patelni. Nawet nie przyszło mi do głowy, że może tak fenomenalnie pachnieć! Użycie jej zamiast oleju do muffinek było strzałem w dziesiątkę, nadała im świetnego aromatu.

Takie babeczki można zjeść bez żadnych dodatków, ale fajnie smakują też, jeśli zrobimy z nich małe kanapki :) 

Składniki suche:
(szklanka = 200 ml)

- 2,5 szklanki mąki
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody
- pół łyżeczki ostrej papryki
- płaska łyżeczka mielonego czosnku
- 1/3 łyżeczki soli

Składniki mokre:

- 1 szklanka maślanki
- 60 gramów Smakowitej Pajdy z cebulką i jabłkiem
- 1 jajko

Dodatkowo:

- 80 gramów boczku wędzonego
- 1 cebulka
- pół opakowania mozzarelli w kulkach (50 gramów)
- dwie gałązki świeżej bazylii
- ok. łyżki oleju do smażenia

Przygotowanie: 

1. Piekarnik ustaw na 180 stopni bez termoobiegu. Smakowitą Pajdę rozpuść na niedużej patelni, przelej do miski lub garnka, w którym później zamierzasz wymieszać mokre składniki i odstaw do wystygnięcia.

2. Na tą samą patelnię wlej odrobinę oleju, wrzuć pokrojoną w kostkę cebulkę i podsmażaj, aż się zeszkli. Boczek pokrój na nieduże kawałki, dodaj do cebuli. Smaż kilka minut, do momentu, aż boczek będzie ładnie zarumieniony.

3. Do rozpuszczonej, ale nie gorącej Smakowitej Pajdy, dodaj maślankę i jajko, wymieszaj. W osobnej misce wymieszaj wszystkie suche składniki. Przesyp je do składników mokrych i mieszaj krótką chwilę, tylko do ich połączenia się.

4. Bazylię posiekaj, kulki mozzarelli przekrój na połówki, dodaj do masy wraz z boczkiem i cebulką. Wymieszaj krótko.

5. Przełóż masę do wyłożonej papilotkami formy do pieczenia muffinów. Wstaw do rozgrzanego piekarnika i piecz ok. 20 - 25 minut, aż muffiny się zarumienią. Jeśli nie masz pewności czy są już gotowe, użyj patyczka, aby sprawdzić czy nie są w środku surowe.



Muffiny mogą być zarówno dodatkiem do śniadania, zamiast tradycyjnej kromki pieczywa, jak i karnawałową przystawką na imprezowym stole.

Można jeść je na zimno lub odgrzać je w mikrofalówce, lub pokrojone opiec w opiekaczu!

Muffiny biorą udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda. 



2 komentarze:

  1. Dziękuję za udział w konkursie. Babeczki wyglądają smacznie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moja ulubiona wersja wytrawnych! oczywiście duuuuż boczku :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!