sobota, 22 marca 2014

Deser jogurtowo-owocowy: banan, kiwi, limonka

Deser owocowy z jogurtem i orzechami - owocowy mus z banana, kiwi i limonki

Właściwie to miałam z okazji weekendu wrzucić przepis na ciasto, ale niestety klątwa drożdżowych wypieków wciąż mnie prześladuje. Wydawałoby się, że nic prostszego niż ciasto z automatu, wrzucić składniki, a resztę robi maszyna... a tu spektakularny zakalec :) Jak zwykle :)

W zamian mam przepis na pyszny, orzeźwiający deser - owocowy mus z jogurtem. Świetnie odegra rolę podwieczorku. Banan jest sycący, limonka dodaje świeżości, a kiwi to pokaźna dawka witamin i teraz, kiedy są smaczne, warto zjadać jedno dziennie.

Jest to też zdrowsza alternatywa dla owocowych jogurtów z syropem glukozowo-fruktozowym :)



Składniki (2 porcje):

- 1 banan
- 2 kiwi
- sok wyciśnięty z 1/2 limonki
- 4 kopiaste łyżki jogurtu naturalnego*
- 2 łyżeczki posiekanych orzechów włoskich
- opcjonalnie: cukier puder, miód lub inne "słodzidło" do smaku

* w wersji mniej dietetycznej: 50 ml śmietanki 30% ubitej z cukrem pudrem do smaku

Przygotowanie:

1. Owoce obierz i pokrój na kawałki, wrzuć do blendera, dodaj sok z limonki i zmiksuj (krótko, tylko aż składniki się dobrze połączą). Przełóż do przezroczystych szklanek lub kieliszków.

2. Jogurt dosłodź, jeśli masz ochotę (ja użyłam 1 łyżeczki cukru pudru), wymieszaj porządnie i wyłóż na mus owocowy.

3. Posyp całość orzechami. Podawaj od razu lub po schłodzeniu.

Ja przed zjedzeniem deser sobie wymieszałam ;) Możesz też dodać więcej orzechów, bo świetnie z nimi smakuje.



Kiwi to prawdziwa witaminowa bomba, warto o tym pamiętać zwłaszcza teraz, wczesną wiosną, kiedy ściągamy grube kurtki, a o przeziębienie nietrudno ;)


1 komentarz:

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!