środa, 5 grudnia 2012

Ryż z jabłkami i orzechami włoskimi na szybko


Uwielbiam ryż z jabłkami - na śniadanie, drugie śniadanie, deser, podwieczorek albo kolację, a nawet na obiad! Najlepszy ryż z jabłkami zapieka tato, nie wiem jak on to robi, ale jest pyszny!:) Ja jestem leniem i zapiekać mi się nie chce... A dla leniuchów proste rozwiązania są najlepsze... 

Jeśli masz słoiczek prużonych jabłek - wyśmienicie, będzie jeszcze szybciej:) Jeżeli nie obierz i pokrój w kostkę 3-4 jabłka, podsmażaj je na patelni podlewając delikatnie wodą do momentu, aż powstanie mus, jeśli trzeba dosłodź do smaku.

Składniki (2 porcje):

- pół szklanki ryżu (suchego do ugotowania)
- mały słoiczek prużonych jabłek
- cynamon
- gałka muszkatołowa
- dwie garści połamanych orzechów włoskich (+ połówki orzechów do dekoracji)
- kilka goździków dla zapachu i dekoracji :)

Przygotowanie: 

1. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Nie solimy wody! Dopiero pod koniec gotowania dodajemy dosłownie maleńkie pół łyżeczki soli.

2. Mieszamy ryż z prużonymi jabłkami, dodajemy orzechy, po dwie szczypty cynamonu i gałki muszkatołowej. Możesz dosypać więcej, ja lubię delikatnie;)

3. Jemy na ciepło lub na zimno. Można podgrzać delikatnie w mikrofalówce. Przed podaniem dekorujemy połówkami orzechów i goździkami.

Jeśli lubisz rodzynki możesz też trochę wsypać:) Smacznego!



2 komentarze:

  1. jeszcze nigdy nie jadłam ryżu na słodko, ale brzmi super ;)zapraszam na miss-coffie.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:) Chociaż w moim wykonaniu jest to bardziej kwaskowate;) Raczej oszczędnie posłodziłam;)

      Usuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!