piątek, 8 marca 2013

Babeczki klasyczne na maślance z kawałkami czekolady

Prosty - podstawowy przepis na muffinki :) Najprostsze i najszybsze. Idealne na takie okazje jak dziś. A może jakiś Pan się skusi, żeby je upiec dla swojej żony, przyjaciółki albo siostry?

A wszystkim babeczkom z okazji Dnia Kobiet życzę dużo uśmiechu!! :)




Składniki na 12 standardowych muffinek.

Składniki suche:

- 1 1/2 szklanki mąki
- 2/3 szklanki cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka sody
- szczypta soli
- opcjonalnie: domowy cukier waniliowy (łyżka) lub wanilinowy (łyżeczka)

Składniki mokre:

- szklanka maślanki
- 1/2 szklanki oleju
- 1 jajko

Dodatkowo:

- 100 g czekolady w kawałkach

Przygotowanie:

1. W osobnych naczyniach mieszamy dokładnie składniki suche i składniki mokre. Następnie przesypujemy suche do mokrych i mieszamy łyżką, aż wszystkie składniki się połączą.

2. Dodajemy czekoladę i kilka razy mieszamy łyżką, żeby rozprowadzić ją po całej masie. Ciasto będzie gęste i ciężkie. Nakładamy do wyłożonej papilotkami blaszki do muffinek.

3. Wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Kiedy babeczki zaczną rosnąć zmniejszamy temperaturę do 180 stopni. Łącznie pieczemy około 20 minut, wyciągamy kiedy z wierzchu będą rumiane.


20 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie :0 nie piekłam nigdy muffinek na maślance, używałam jej tylko do placuszków ;)Muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. dodałam do przepisów do ZROBIENIA ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię ciasta z maślanką, są aksamitne w smaku:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pieczemy na grzałce dolnej? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej piekę wszystko na górnej i dolnej :) Jeśli jakieś ciasto bardzo się przypieka, wtedy zmieniam tylko na dolną, ale w przypadku babeczek raczej zawsze na obu. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Właśnie zrobiłam. Pycha są :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilka upieklam☺ polecam😊

    OdpowiedzUsuń
  7. ja również skorzystałam z przepisu. konsystencja super leka ale jak dla mnie zbyt słodkie :/ następnym razem dam mniej cukru. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja właśnie upiekłam tylko dałam zwykłą czekoladę deserową pokrojoną w kostkę. Ciasto rewelacyjne. Puchate, lekkie, wilgotne, do tego przełamana gorzką czekoladą. No dawno tak dobrych nie jadłam. Szukałam możliwości wykorzystania reszty maślanki, która pozostała w lodówce i trafiłam w "10" a nawet lepiej. Zapisuję do ulubionych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie rewelacja. Dodaję 2 łyżki kakao i łyżkę mniej mąki i wychodzą czekoladowe. Dzisiaj dodaję banany... zobaczymy jaki efekt.

    OdpowiedzUsuń
  10. A moje nie odklejają sie od papilotek, czuć sodę. bez rewelacji:-(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zrobiłam z żurawiną suszoną zamiast czekolady i wyszły przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre z dżemem w środku i z dodatkiem kakao ;3

    OdpowiedzUsuń
  13. Dałam troszkę mniej sody a więcej proszku do pieczenia i do środka domowej roboty nutelle , wyszły naprawdę godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Za dużo cukru, bardzo słodkie. Łatwe do zrobienia, puszyste ogólnie ok ale cukru 1/4 szklanki maksymalnie i można dodać 2 łyżki kakao

    OdpowiedzUsuń
  15. My właśnie przygotowaliśmy babeczki i z przepisem poradził sobie 10-cio latek A ja byłam tylko do pomocy !

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziś zrobiłam z dziećmi babeczki na maślane stracciatella i dałam mniej cukru ok 1/2 szklanki. Bardzo puszyste wyszły. Duży plus, że szybko się robi. Polecam ☺️

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie zjadłam jeszcze ciepłą babeczkę :) Niebo w gębie :) Dałam mniej cukru i trochę kakao. Pięknie wyrosły. Świetny przepis :-)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!