niedziela, 9 czerwca 2013

Łatwy i szybki koktajl truskawkowy


Uff... gotowanie na rynku Manufaktury w Łodzi w ramach Festiwalu Dobrego Smaku mam już za sobą :) Trzeba przyznać, że miałam trochę "stresa", bo nie przypuszczałam, że dostanę mikrofon i będę musiała opowiadać, co robię... z tym to pół biedy, ale ile razy można powtarzać, że niedługo będą tortille z tym i tamtym :) A z dowcipnymi opowieściami raczej u mnie słabo ;) 

W każdym razie bawiłam się świetnie. Dzięki pomocy siostry, siostrzenic i sympatycznych organizatorów festiwalu wszystko udało się rewelacyjnie i szybko nakarmiłyśmy mały tłumek ludzi. Wydałyśmy około 50 porcji tortilli. Relacja z wydarzenia i przepis na domowe tortille jeszcze w tym tygodniu pojawi się na blogu

Tymczasem w ramach relaksu po takiej sobocie przeleżałam sobie dzisiaj z godzinkę w hamaku, pospacerowałam boso po łąkach, pogapiłam się na sójkę i wreszcie miałam w stu procentach wolną niedzielę. No może pomijając wyrywanie chwastów w cudownie rosnących kalarepkach :) 

A teraz pora na przepis na pyszny i bardzo prosty truskawkowy koktajl. Najbardziej lubię go z mlekiem, ale oczywiście można też użyć jogurtu naturalnego czy maślanki. 



Składniki (2 porcje):

- 3 szklanki truskawek
- 0,5 szklanki mleka (lub jogurtu naturalnego - najlepiej greckiego)
- 3 łyżeczki domowego cukru waniliowego*

* w zależności od tego, jak słodkie są truskawki można go dodać troszkę więcej lub mniej. Można zastąpić cukrem pudrem, ale absolutnie NIE cukrem wanilinowym.

Przygotowanie:

1. Truskawki dokładnie myjemy i odcinamy szypułki.

2. Truskawki wrzucamy do blendera, dodajemy mleko i cukier i porządnie miksujemy :)

I gotowe :)



Przepis dodaję do mojej akcji i Was też serdecznie zapraszam do udziału!

Truskawkowy zawrót głowy 2013

5 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie! :) Muszę go zrobić, surowca mam aż nadmiar :D
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taki koktajl:-) Pięknie podany. To się napracowałaś - 50 tortilli?? Ale pewnie warto było;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że w piątek miałam lenia i trudno było się zebrać w sobie, żeby zacząć je smażyć :) Na szczęście połowę zrobiła moja siostra, inaczej ciężko by było :)

      Usuń
  3. Też robiłam koktajl z truskawek, uwielbiam je :)
    Szkoda że nie było mnie akurat z domu w weekend bo bym z chęcią odwiedziła Manufakturę i spróbowała waszych pyszności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia, mam nadzieję, że będą jeszcze kolejne okazje :)

      Usuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!