wtorek, 2 lipca 2013

Caprese inaczej - sałatka z pomidorków koktajlowych i mozzarelli z tymiankiem :)

Ta sałatka to efekt mojego nieprzemijającego zauroczenia tymiankiem :) I chyba nawet smakuje mi bardziej smakuje mi niż klasyka z bazylią, bo jest bardziej wyrazista w smaku... 

A teraz uczę się hodowli tymianku... dwa "marketowe" już wysuszyłam, mimo że podlewałam regularnie... myślę, że to wynik marnej ilości (i jakości) ziemi w doniczkach, więc robię trzecie podejście - przesadziłam do większej i nasypałam mu porządną ilość dobrej ziemi, wystawiłam na dwór. Koloru nabrał od razu ;) 

Sałatkę polecam fanom czosnku i tymianku :)

Składniki (2 porcje):

- 150 g mozzarelli w kulkach (waga bez zalewy!)
- ok. 200 g pomidorków koktajlowych
- garstka gałązek tymianku
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- ząbek czosnku
- szczypta soli

Przygotowanie: 

1. Pomidorki myjemy, kroimy na połówki.

2. Tymianek siekamy. Mieszamy z oliwą z oliwek, szczyptą soli i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.

3. Mozzarellę oddzielamy od zalewy, dodajemy do pomidorków. Polewamy oliwą z tymiankiem. Przed podaniem mieszamy (na zdjęciu jeszcze przed wymieszaniem).

Na zdjęciach sałatka przed wymieszaniem z tymiankiem ;)
Smacznego :) 

4 komentarze:

  1. Klasyka śródziemnomorskich smaków, czyli dla mnie ideał! :) Bomba, naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm taki świeży tymianek to wspaniały dodatek, ja czekam aż mój ciut lepiej wyrośnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna sałatka, a ten tymianek... pyszności :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!