poniedziałek, 2 maja 2016

Szybki obiad: pierś z kurczaka z jarmużem

Pierś z kurczaka z jarmużem i mozzarellą.

Kupiłam paczkę jarmużu bez specjalnego pomysłu co z nim zrobić. I tak leżał bidny w tej lodówce i chciałoby się napisać, że więdnął, ale nie... te paczkowane miksy sałat itp mogą w tej folii leżeć całe wieki i nie gniją, nie więdną. Tak samo ten jarmuż. W sumie - chyba nie za dobrze? Ale już wyrasta mi własny w ogródku ;)

W każdym razie przypomniałam sobie, że moja siostra na jakąś imprezę zrobiła jarmuż ze śmietanką i czosnkiem - pyszne połączenie! Postanowiłam zrobić coś podobnego na obiad - szybkie danie z kurczakiem i dodatkiem mozzarelli.

Gotowe w jakieś 15 - 20 minut. W tym czasie zdąży się ugotować ryż lub kasza, a zieleninę mamy z mięsem, więc krojenie sałatki można pominąć ;) Czerwone na wierzchu to odrobina świeżo zmielonego chilli.

3 - 4 porcje
Składniki: 

- 1 podwójna pierś z kurczaka
- 100 gramów świeżego jarmużu
- kilka łyżek śmietanki 30%
- 1 - 2 ząbki czosnku (lub więcej wg upodobań)
- sól, pieprz
- 1 łyżka oleju
- 1 łyżka masła
- 1 kulka mozzarelli

Przygotowanie: 

1. Pierś z kurczaka umyj, osusz, pokrój w niedużą kostkę. Oprósz solą i pieprzem i dokładnie wymieszaj.

2. Na patelni rozgrzej olej z masłem, obsmaż mięso przez kilka minut na dużym ogniu. Dodaj wypłukany jarmuż, zmniejsz ogień i smaż aż jarmuż lekko zmięknie.

3. Podlej śmietanką, mieszaj aż prawie cała śmietanka odparuje, pod koniec dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i dopraw do smaku solą i pieprzem.

4. Podawaj z ryżem. Na gorące, rozłożone na talerze danie rozdziel porwaną lub pokrojoną mozzarellę.



2 komentarze:

  1. Świetny przepis :) Polecam blog pełen zdrowej inspiracji http://kcalmar.com/blog/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym zamiast smażenia ugotowała tego kurczaczka :)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!