poniedziałek, 30 września 2013

Warstwowa sałatka z kurczakiem gyros


Jeśli chodzi o sałatki moja siostra jest niezastąpiona. Zawsze kroiłam wszystkie składniki i zostawiałam jej do przyprawienia. I w sumie tak jest do dziś, bo wiem, że jeśli ona to zrobi, to wszyscy będą zachwyceni ;) Ale koniec tej wazeliny, bo wiem, że to przeczyta :P W każdym razie dążę do tego, że gdy nie mam pomysłu na sałatkę, dzwonię do Agnieszki i dostaję od razu trzy. I ten jest jednym z nich.



Możecie przygotować tą sałatkę w ciemno, nawet na wizytę teściowej. No chyba, że nie lubi przyprawy do gyrosa :P Podajemy ją (sałatkę, nie teściową) niewymieszaną, a każdy nakłada sobie porcję i miesza na talerzu. Można też pokusić się o podanie w małych miseczkach lub szklankach ;) Ważne jednak, żeby naczynie było przezroczyste. 

Składniki:

- pierś z kurczaka podwójna
- przyprawa "gyros"
- łyżka oleju do smażenia
- puszka kukurydzy
- 1 czerwona papryka
- 1 duża cebula
- 1/4 kapusty pekińskiej
- 2 duże ogórki kiszone
- 3 łyżki dobrej jakości majonezu
- 3 łyżki dobrej jakości ketchupu (użyłam pikantnego)
- 1 ząbek czosnku
- sól do smaku
- sok z cytryny (ok. 2 łyżeczki do smaku)
- 1/2 łyżeczki cukru

Przygotowanie:

1. Pierś z kurczaka przygotowujemy wcześniej. Myjemy ją, osuszamy, kroimy na nieduże kawałki. Posypujemy solą i dosyć obficie przyprawą do gyrosa. Odstawiamy do lodówki na pół godziny. Po tym czasie smażymy krótko na dużym ogniu, tak aby mięso w środku nie było surowe, ale jednocześnie było miękkie i wilgotne. Odstawiamy do wystygnięcia.

2. Przygotowujemy sos - mieszamy ketchup z majonezem, wyciskamy ząbek czosnku, doprawiamy do smaku solą, cytryną i cukrem.  Kiedy mięso całkowicie wystygnie układamy warstwy.

3. Warzywa myjemy i osuszamy.

Nie bardzo nadają się do tej sałatki miski, które mocno się zwężają ku dołowi, raczej wybieramy te, które na całej wysokości mają podobną szerokość. 

WARSTWY:

I. Puszka kukurydzy odsączona z zalewy.

II. Wystudzone mięso

III. Pokrojona w niedużą kostkę czerwona papryka.

IV. Połowa przygotowanego sosu.

V. Pokrojona w kostkę cebula.

VI. Pokrojone w drobniutką kostkę ogórki kiszone.

V. Większość pokrojonej kapusty pekińskiej.

VI. Na wierzch wylewamy resztę sosu i przykrywamy go resztą pokrojonej kapusty pekińskiej. Tak moim zdaniem sałatka wygląda lepiej ;)

Wierzch udekorowałam bazylią grecką, ale można użyć dowolnego zielska lub np. czerwonej papryki ;) 


Jakiś czas temu podawałam już przepis na inną sałatkę wg przepisu Agnieszki - sałatkę z kurczakiem wędzonym i ananasem :) Polecam :) 


3 komentarze:

  1. słyszałam o tej sałatce same dobre rzeczy, ale ani jej nie jadłam ani nie robiłam. Chyba w końcu się skuszę.
    u mnie w rodzinie z kolei moja szwagierka jest mistrzynią sałatek.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie salatki I inne wygladaja smakowicie I z pewnoscia sa smaczne .Musze wyprubowac ,az slinka leci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka pychotka :)dzięki za przepisy

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!