poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Muffiny w kulki lecą! Czekoladowe muffiny z M&M's ;)

Muffiny z M&M'sami chodziły za mną od dawna i byłam bardzo ciekawa, jak skończy się taki eksperyment;) 

Muffiny są świetne, z wierzchu mają chrupiącą skórkę, są delikatnie czekoladowe, a w środku mają kawałki czekolady lub chrupiące orzechy. Orzechy po upieczeniu są jeszcze bardziej kruche i chrupiące niż w "normalnie spożywanych" M&M'sach.



UWAGA! Moje muffiny nie są bardzo słodkie. Jeśli wolisz bardziej słodkie specjały dodaj więcej cukru. Jeśli używasz cukru wanilinowego z torebki również dodaj odrobinę więcej zwykłego cukru.

12 muffinek

Składniki suche:

- 2,5 szkl. mąki pszennej
- 0,5 szkl. cukru (może być również trzcinowy)
- 15g gorzkiego kakao
- 25g domowego cukru waniliowego
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- płaska łyżeczka sody
- szczypta soli

Składniki mokre:

- szklanka mleka
- pół szklanki oleju
- jajko

Dodatkowo:

- 2 opakowania M&M'sów (2x48g) - ja kupiłam jedne czekoladowe, a drugie orzechowe, podzieliłam ciasto na pół i zrobiłam dwie wersje, bo byłam ciekawa jak wyjdą ;)

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. Do blachy na muffiny wkładamy papilotki.

2. W jednej misce mieszamy dokładnie składniki suche, w drugiej mokre. Następnie wsypujemy suche do mokrych i mieszamy porządnie łyżką, aż zrobi się gęsta masa.

3. Do masy dosypujemy M&M'sy i delikatnie mieszamy.

4. Wkładamy do każdej papilotki porządną łyżkę masy. M&M'sy z wierzchu wyglądają nieciekawie, bo spływa z nich kolor, lepiej jak wszystkie są dobrze zanurzone w masie ;)

5. W temperaturze 190 stopni pieczemy około 5 minut, dopóki trochę nie urosną, później zmniejszyłam do 170 stopni i piekłam jeszcze 15 minut. Zanim wyjęłam muffiny wyłączyłam piekarnik i uchyliłam na 5 minut.


3 komentarze:

  1. bombowe! szkoda że nie ma w przekroju :( jestem fanką m&m'sów!
    pozdrawiam cieplutko,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spieszyłam się niestety przed wyjazdem. I tak cud, że udało mi się zrobić jakiekolwiek zdjęcia zanim mi się światło skończyło :)

      Usuń
  2. Uwielbiam czekoladowe muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń

Wypróbowałeś przepis? Zostaw komentarz, daj znać mi i innym Czytelnikom, co sądzisz :) Dziękuję!